Uddeling af "Verdens Bedste Nyheder"

Ved Limfjordens store træskibstræf på havnearealet i Nykøbing har Morsø U-Landsforening uddelt materialet "Verdens Bedste Nyheder" til 500 personer.

Materialet fortæller om Verdensmålene og de globale fremskridt, der også sker på trods af trusler om klimaforandringer.

Årets tema er Verdensmål 11: "Bæredygtige byer og lokalsamfund" Blandt andet er den globale luftforurening nu ved at lette, fordi især verdens byer har gjort meget ved problemet. I det hele taget er byerne godt i gang med praktiske løsninger på en række store udfordringer som affald, slum og klimapåvirkning. Også på områder, hvor landenes regeringer tøver. Byernes beslutninger batter, fordi megabyer som Tokyo, Lagos og New York nu har langt flere indbyggere end mange nationalstater.

Til uddeling af materialet fik bestyrelsesmedlemmer stor hjælp af H(Å)BB-gruppen på Morsø Gymnasium.