Finn Haves særudstilling på Odder Museum

Kære medlemmer og venner af Morsø U-Landsforening!

Det er en stor glæde for Morsø U-Landsforening at invitere jer alle til at se kunstmaler Finn Haves flotte særudstilling på Odder Museum i perioden 7. maj – 27. september.

Finn Have har hidtil afholdt 2 workshops for kunstelever i vores venskabsby Bukoba, Tanzania. Her fik han også lejlighed til selv at male, og besøgene har givet Finn Have stof til mange fantastisk flotte malerier med motiver af mennesker, natur, kultur og hverdagsbilleder samt til de særlige cross-over billeder.

Har man været i Bukoba, kan man genkende mange steder og situationer i billederne, og man længes automatisk tilbage.

I forbindelse med udstillingen er der udgivet en smuk bog med Finn Haves billeder og tekster af: kunsthistoriker Pier Maria Andersen, afdelingsleder v/Odder Museum Klaus Markmann Jensen samt undertegnede. Bogen kan købes på Odder Museum for kr. 249. Finn Have har dog tilbudt, at medlemmer af Morsø U-Landsforening kan købe den til kr. 200. Betaling og udlevering kan aftales ved henvendelse til foreningens hjemmeside.

Pga. covid19 kan der ikke afholdes fernisering i forbindelse med åbning af udstillingen, men Finn Have vil være til stede på åbningsdagen: 7. maj kl. 13 – 17.
Det forventes, at der kan afholdes arrangementer senere i udstillingsperioden. Det vil fremgå af Odder Museums hjemmeside: www.oddermuseum.dk. Her kan man også se åbningstider.

Morsø U-Landsforening takker Finn Have for det fine samarbejde omkring kunstprojektet i Bukoba, og vi ser frem til, det igen er muligt at rejse til Tanzania, hvor Finn Have vil afholde endnu en workshop og denne gang yderligere involvere børnene på albinoskolen Mugeza Mseto Primary School.

Udstillingen kan varmt anbefales til en sommerudflugt.
God fornøjelse!

På vegne af Morsø U-Landsforening