Gode nyheder fra Bukoba

Kære medlemmer og venner af Morsø U-Landsforening!

Midt i den alvorlige corona-tid er der heldigvis også gode nyheder.

CONTAINERFORSENDELSEN

Den 40 fods container med bl.a. skole-, hospitalsudstyr, musikinstrumenter og sportstøj, som blev sendt fra Mors 16. december har ligget ca. 14 dage ud for havnen i Dar es Salaam og ventet på plads og tilladelse til at sejle ind i havnen. Indklareringen er nu gennemført i løbet af få dage, og containeren er i ankommet til Bukoba 14. marts.

Modsat vore forventninger blev der opkrævet told for nogle af artiklerne, men vore hovedmodtagere har taget ansvar. Den evangeliske kirke har betalt for udstyr til deres institutioner, og Bukoba Municipal Council har betalt for udstyr til de offentlige skoler og hospitaler. Den eneste ekstra udgift Morsø U-Landsforening har haft i denne forbindelse er ca. kr. 3.700 til betaling af inspektion og gasning af tøj til hospitalspersonale og sportstøj.

Vores hovedmodtager Evangelical Lutheran Church of Tanzania i Bukoba skriver bl.a:

“All of us are grateful. Your involvement and support is not only vital but also effective in our community. Please extend our "ASANTE SANA" to the Board of Morsoe Development Association.

Allow me to conclude with a verse from the Bible - our guide:

John 12:26 "If anyone serves me, he must follow me, and where I am there shall be my servants be also; if any one serves me, the Father will honor him".

What more can we say from this end!”

Fra Iluhya Secondary School har vi modtaget følgende besked:”Praise the Lord, I am very glad to inform you that today we have received all goods you sent to us through the container. Everything was OK we are very happy to receive them”

I forbindelse med denne forsendelse vil vi gerne takke alle involverede:

• Institutioner, foreninger og private der har doneret udstyr
  • Frivillige kræfter der har hjulpet med pakning og sortering af udstyr
  • Grøn Mors der har lagt mange kræfter i at flytte udstyret til vores ”pakkecentral”
  • Morsø Kommune der har stillet lokaler til rådighed
  • Genbrug til Syd der har bevilget pengene til transport, renovering, reservedele, partnerskabs- og ekspertrejse samt oplysningsmidler

Så snart det vil være sikkert at rejse igen, planlægges et opfølgningsbesøg i Bukoba.

Delegationen vil bestå af:

• Nogle bestyrelsesmedlemmer
  • Vores frivillige medarbejder anæstesisygeplejerske Flemming Laulund, der vil installere og undervise bl.a. i brug af kuvøser
  • Kunstmaler Finn Have, der vil afholde endnu en workshop og vejlede kunsteleverne på Kagera Youth Forum

Mange hilsner på vegne af bestyrelsen

Formand for Morsø U-Landsforening